carlo fashion

 

 

CARLOFASHION

THIS IS CARLO FASHION

 

Carlo Fashion is Carl Oesterhelt is probably known to many of you: he is songwriter and drummer with F.S.K. and plays keyboards with the MERRICKS, where he is is responsable for a big part of the SOUND OF MUNICH. Both of these bands are quite important german "strange pop"- bands, who already made it to America and England, where john peel is a big fan of them since many years. On this solo - album, his first one on HAUSMUSIK, he has all the space that he needed to create his own universe of exotica, electronic and filmmusic. The result is a very entertaining instrumental album, that combines analog with digital instruments, adds obscure samples to a great mixture: an album full of pop - miniatures. The journey takes you from Bombay to the Balkan, from Kuba to the Starnberger See. It reminds you of Tipsy and Moondog as well as Steve Reich and Bruckner. Carlo Fashion is far away from copying these musicians, he creates his own sound far away from calculated electronic music or exotica - kitsch. His sound is psycedelic and very relaxt and romantic, all together: REALLY WEIRD! GREAT FUN! As guest - musicians we listen to some of the munich - music - family: Thomas Meinecke (F.S.K.), Hannes Polta, Bernd Hartwich (Merricks), Jürgen Rippe (Bongo Band), Nicola Dimbath and Stefan Tachvighi Bauer.

 

carlo fashion aka carl oesterhelt dürfte vielen kein unbekannter sein: seine beiden bands f.s.k. (carl ist dort co-komponist und schlagzeuger) und merricks (hier ist er einer der hauptkomponisten und keyboarder) sind schließlich zwei der wichtigsten und unberechenbarsten deutschen "strange pop"-bands, die es nicht umsonst schon nach england und amerika (f.s.k.) beziehungsweise frankreich und japan (merricks) geschafft haben.

auf seinem solo-debut für hausmusik "this is carlo fashion" kann er nun endlich ungebremst von banddemokratien und stilgrenzen sein eigenes universum zwischen exotica, elektronik und filmmusik ausbreiten. das ergebnis ist ein extrem unterhaltsames instrumentales album, das hemmungslos analoge und digitale instrumente mit obskuren samples zu pop-miniaturen oder ausflügen in leidenschaftlichen klassik-pathos (ca. bruckner beziehungsweise ca. steve reich) kombiniert. geographisch führt die reise von bombay über rumänien, sofia und dem starnberger see nach kuba, was durchaus einiges über carlo fashions verhältnis zu den angeblichen zentren unserer kultur (also nichts da berlin!, new york!,tokyo!) sagt. diese platte entwirft eine wahrhaft eigene welt mit eigenen gesetzen, fernab von allem kalkulieretem electronic-listening oder exotica-kitsch. carlo fashion ist ganz locker genauso psychedelisch wie albern und romantisch, also wirklich weird, weshalb man diese platte ruhig auch als entspannten schlag ins gesicht der neuen mitte begreifen darf.

als gäste hören wir musiker aus der familie: thomas meinecke (f.s.k.) hannes polta, bernd hartwich (merricks), jürgen rippe (bongo band), nicola dimbath und stefan tachvighi bauer.

 

 

 

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